Σύμφωνα με το άρθρο 66 του αυτού ως άνω νόμου 4446/2016, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι, από την 1η Φεβρουαρίου του 2017, οι επιχειρήσεις που αποδέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής, με σαφή τρόπο που να μην επιδέχεται παρερμηνείας και με αναγραφή ευκρινώς της πληροφορίας αυτής στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο. Σε όσους παραβαίνουν την υποχρέωση αυτή, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.
Δεδομένων αυτών, από την ερχόμενη Τετάρτη, 1η Φεβρουαρίου 2017, υπάρχει υποχρέωση από τις επιχειρήσεις για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτες. Για την αποφυγή εκπλήξεων και αχρείαστων προστίμων σε αυτήν την δύσκολη εποχή, συστήνουμε σε όλους τους επαγγελματίες/επιχειρήσεις να αναρτήσουν πινακίδες ενημέρωσης των πελατών τους, είτε δέχονται ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, είτε όχι.
Θυμίζουμε τέλος ότι, με το άρθρο 62 παρ. ιη΄ του παραπάνω νόμου, θεσπίστηκε ο «Επαγγελματικός Λογαριασμός» των επιχειρήσεων, μέσω του οποίου θα διενεργούνται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές που αφορούν αποκλειστικά την επιχειρηματική δραστηριότητα του κατόχου.
Ο Λογαριασμός αυτός συνδέεται μεν με τις πιστωτικές κάρτες των πελατών της επιχείρησης, αλλά δυστυχώς απέχει παρασάγγας από τον ακατάσχετο επιχειρηματικό λογαριασμό που πρώτη ζήτησε η ΕΣΕΕ και είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Τουλάχιστον η επίσημη θεσμοθέτησή του είναι ένα πρώτο βήμα.
Παραθέτουμε σχετικό γράφημα «ανακοίνωσης προθήκης – ταμείου», το οποίο έχει ως εξής:
Τέλος, εφιστούμε την προσοχή σας , να επιλέγετε παρόχους πληρωμών και μηχανημάτων POS από την ελληνική αγορά και να μην πιστεύετε τους καλοθελητές και τους επιτηδείους που σας δελεάζουν να απευθυνθείτε σε ξένες Τράπεζες για εκκαθάριση των ηλεκτρονικών συναλλαγών τους εκτός της χώρας. Οι πρακτικές αυτές παρακάμπτουν τα capital controls και άρα είναι παράνομες, φέρνοντας τις επιχειρήσεις αντιμέτωπες με εξοντωτικά πρόστιμα, πολλαπλάσια του πρόσκαιρου οφέλους που μπορεί να έχουν από την χρήση των «POS αλλοδαπής προέλευσης».
Παραθέτουμε 2 υποδείγματα ενημέρωσης των πελατών σας, για την ύπαρξη ή μη μηχανήματος pos, στην επιχείρηση σας: